Η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. συστάθηκε το 2008 και υλοποιεί τη Σύμβαση Παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα. Είναι από τα σημαντικότερα έργα στρατηγικής σημασίας, καθώς συνδέει την πρωτεύουσα της χώρας με τη σημαντικότερη πύλη της Ελλάδας προς στην Ευρώπη, το λιμάνι της Πάτρας.
Ο νέος, σύγχρονος και άνετος αυτοκινητόδρομος προσφέρει, επίσης, αναβαθμισμένη και ασφαλή σύνδεση προς τους αρχαιολογικούς χώρους, τις τουριστικές και αγροτικές περιοχές του νοτιοδυτικού τμήματος της Ελλάδας.
Ως Παραχωρησιούχος, η Ολυμπία Οδός Α.Ε. έχει την ευθύνη για το σχεδιασμό, τη χρηματοδότηση, την κατασκευή και λειτουργία του αυτοκινητόδρομου.
Ταυτόχρονα, από τον Αύγουστο 2008, με την έναρξη της Παραχώρησης εγκαταστάθηκε στο Έργο μόνιμος μηχανισμός Λειτουργίας (ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Α.Ε.) με αρμοδιότητα τη συλλογή διοδίων, την εξυπηρέτηση πελατών, τη διαχείριση κυκλοφορίας και την τακτική συντήρηση.
Με περισσότερα από 480 άτομα προσωπικό, ανάμεσα στα οποία υπάλληλοι περιπολίας, ομάδες επέμβασης και προσωπικό τεχνικής συντήρησης, σε συνεργασία με εξειδικευμένους υπεργολάβους (οδική βοήθεια, εξειδικευμένους συντηρητές κλπ.), καθώς και τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης (Τροχαία και Πυροσβεστική), η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ βρίσκεται σε διαρκή ετοιμότητα (24 ώρες την ημέρα και 365 ημέρες το χρόνο) για την παροχή οδικής βοήθειας στους διερχόμενους οδηγούς σε περίπτωση συμβάντος, καθώς και για την εξασφάλιση υψηλού επιπέδου καθημερινής συντήρησης του δικτύου.
Οι δύο εταιρίες είναι κοινοπραξίες ελληνικών και ξένων εταιριών:
VINCI CONCESSIONS S.A.S. (29.9%)
AVAX Α.Ε. (19.1%)
HOCHTIEF PPP SOLUTIONS (17%)
ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. (17%)
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (17%).
***********************************************************************************************
1. Ποιοι είναι οι λόγοι που σας οδήγησαν στην απόφαση εγγραφής της εταιρείας σας ως μέλος του ΕΙΕΠ;
Καθώς ο νέος αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα- Πάτρα βαίνει σταδιακά προς ολοκλήρωση, οι ανάγκες εξυπηρέτησης των οδηγών μεταβάλλονται. Μέχρι σήμερα, η Λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου καταβάλει υπεράνθρωπες προσπάθειες ώστε να διασφαλίζει την ασφάλεια των οδηγών σε συνθήκες ιδιαίτερα αντίξοες, καθώς είναι ο μόνος δρόμος στη χώρα μας που κατασκευάζεται ενόσω λειτουργεί. Αρχίζουμε όμως να βλέπουμε τη μεγάλη εικόνα, δηλαδή τη λειτουργία ενός αυτοκινητοδρόμου διεθνών προδιαγραφών, και συνεπώς την εξυπηρέτηση του πολίτη- οδηγού με διαφοροποιημένα ποιοτικά στοιχεία εξυπηρέτησης. Σ΄αυτή τη νέα εποχή για όλους μας, επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε μια νέα σχέση με το χρήστη του δρόμου, η οποία μάλιστα θα ξεπερνά τη στατική έννοια του πελάτη. Ο χρήστης του δρόμου αποκτά πολλαπλούς ρόλους ως συν-οδοιπόρος και συν-διαμορφωτής μιας ολοκληρωμένης υπηρεσίας και σ’αυτή την κατεύθυνση πιστεύουμε πως το ΕΙΕΠ, με την εξειδικευμένη γνώση του, θα αποτελέσει μια καλή βάση εκκίνησης για όσα οραματιζόμαστε σε σχέση με την εξυπηρέτηση των χρηστών μας.
2. Πώς αξιολογείτε μέχρι σήμερα το έργο του ΕΙΕΠ και ποιες είναι οι προσδοκίες σας – από το Ινστιτούτο – μελλοντικά;
Στην Ολυμπία Οδό θεωρούμε ότι η εξυπηρέτηση του πολίτη- πελάτη είναι το πρώτιστο μέλημα κάθε φορέα, δημόσιου ή ιδιωτικού, που παρέχει δημόσια υπηρεσία, όπως εμείς. Αποδίδουμε ιδιαίτερη σημασία στην υιοθέτηση επιτυχημένων πρακτικών και στη διαρκή αναβάθμιση των υπηρεσιών μας, με τελικό στόχο τον ικανοποιημένο αλλά και «ενεργό» πελάτη. Προσδοκία μας είναι το ΕΙΕΠ να μας «εξοπλίσει» με όλη την εξειδικευμένη γνώση πάνω στις προηγμένες πρακτικές, να μας κρατά ενήμερους σε οτιδήποτε νέο κυκλοφορεί στο χώρο.
3. Τι σημαίνει εξυπηρέτηση πελάτη για την εταιρεία σας;
Η εταιρεία μας δραστηριοποιείται στο δύσκολο τομέα των συγκοινωνιακών έργων / αυτοκινητοδρόμων, όπου η εξυπηρέτηση του πελάτη – οδηγού είναι μια δυναμική και αέναη καθημερινή άσκηση: η διασφάλιση των συνθηκών ασφαλούς και άνετης μετακίνησης είναι φυσικά το πρώτιστο μέλημά μας. Από εκεί και πέρα, όμως, ο «ενεργός» χρήστης που οραματιζόμαστε είναι εκείνος που θα επιστρέψει σ’ εμάς για να μας πει μια καλή ιδέα, να μας εκθέσει μια δική του ανάγκη, δηλαδή θα είναι «δεσμευμένος» μαζί μας σε μια δυναμική σχέση. Γιατί ο δρόμος τελικά δεν είναι παρά μόνο το μέσο, ο τελικός στόχος είναι η εξυπηρέτηση ανθρώπινων αναγκών.